maini aspre.tratament de casa


HandsDeși se întâmplă de obicei în timpul iernii, când aerul este uscat și rece, mâinile pot deveni deteriorate în orice moment al anului, mai ales acum când a început curăţenia de primăvară şi trebăluitul prin casă şi bucătărie ne-a exploatat mâinile la maxim.

Detergenții de vase, produsele de curățare de uz casnic, și/ sau produsele chimice, chiar latexul mănuşilor de menaj sau clorul adăugat în bazinele de înot  pot  juca un rol în eliminarea uleiurilor naturale de pe piele.

Dacă ai pielea uscată, aspră şi crăpată, aproape de sângerare, atunci mâinile tale au nevoie de un remediu rapid. Pentru vindecarea prejudiciului şi recăpătarea catifelării şi elasticităţii pielii, e bine să aflii despre unele tratamente de casă.

Există o mulţime de produse de pe piață care le poţi cumpăra pentru a ajuta la repararea mâinilor crăpate şi uscate. Dar, orice ai aplica pe piele este absorbit în organism. Asta înseamnă că, toate ingredientele din aceste creme și loțiuni, inclusiv aromele, coloranții și substanțele chimice, sunt absorbite în sânge. Groaznic gând…

Utilizarea tratamentelor de casă pentru, pielea uscată, crăpată, mâini aspre cu sângerare, este sănătoasă pentru piele şi corp, să nu mai vorbim faptul că este mult mai puţin costisitoare spre deloc.

Cel mai eficient remediu care „lucrează” pentru mine este cel mai bine folosit seara, înainte de culcare. În cele ce urmează îl recomand tuturor celor care au nevoie de regenerare şi protecţie a pielii.

  • Stai cu mâinile într-un recipient cu apă caldă timp de 15 minute. (Dacă abia ai ieşit de la duş, e şi mai bine, nu mai ai nevoie de asta). Acest pas e important pentru că ajută la rehidratarea mâinilor uscate. Apoi, şterge mâinile cu un prosop moale. Nu le usca bine, doar tamponează uşor până se absoarbe apa.
  • Apoi, aplică un strat gros de vaselină pe ambele mâini. Eu folosesc o cremă de gălbenele cu vit. E., uleiuriglicerină şi parafină: „Extra Melkfett” (produsă în Germania). Este foarte ieftină, aproximativ 5 lei şi am găsit-o în hypermarchet, la Selgros. Poţi utiliza orice altă cremă pe bază de gălbenele de la farmacie.
  • Asigură-te că ai acoperit fiecare centimetru de piele de la vârful degetelor până la încheietură, inclusiv aplică şi pe părțile laterale ale degetelor  –  un loc care, adesea, e trecut cu vederea.
  • În cele din urmă, pune cu grijă pe mâini o pereche de mănuși moi, din bumbac, curate. Sau, foloseşte faşă sterilă dacă nu suporţi mănuşile. Când te trezești dimineața, mâinile tale se vor simți încă un pic grase. Pentru a remedia acest lucru, șterge ușor excesul de vaselină cu o cârpă moale și curată sau cu un șervețel. Mâinile tale vor fi hidratate şi fine la atingere. Sângerarea se va fi oprit, iar fisurile vor începe să se vindece. Repetă tratamentul până la vindecarea completă şi ori de câte ori simţi că pielea ta tinde să se asprească.
  • Dacă te apuci din nou de spălat foloseşte mănuşi de menaj, dar, atenţie! dacă latexul îţi face rău, pune înainte o altă pereche de mănuşi de bumbac peste care pui şi pe cele de menaj. Nu te încrunta când mâinile tale îţi cer ajutor, doar şi ele te ajută pe tine în fiecare clipă. 🙂
  • Stai cât mai puţin posibil cu mâinile în apă cu detergenţi. După ce ai terminat ceva de spălat, întotdeauna clăteşte bine mâinile cu apă caldă şi săpun pentru a îndepărta orice urmă de detergent de vase, latex sau alt produs chimic.
  • Obişnuieşte să aplici pe mâinile umede, puţină pulpă de lămâie cu care să freci uşor palmele, lasă-le libere până absoarbe zeama. Ca să nu uiţi, aşază lămâia într-un pahar la îndemâ, pe masă sau lângă chiuvetă. Lămâia are multă Vitamina C care ajută la recăpătarea elasticităţii pielii. După câteva minute aplică vaselina cu gălbenele. Pentru a se regenera cât mai bine pielea mâinilor aplică crema de gălbenele de fiecare dată după ce te-ai spălat pe mâini.
  • Foloseşte mănuşi chirurgicale în locul celor de menaj, chiar şi atunci când ai de spălat şi curăţat legume sau fructe ca să poţi evita contactul îndelungat cu apa şi/sau cu latexul acela gros.
  • Gălbenelele sunt cunoscute ca plante având efecte calmante, cicatrizante şi emoliente, astfel că această cremă de gălbenele poate fi utilizată zilnic şi de copii şi de persoanele în vârstă.
  • Crema este foarte fină şi este ideală în regenerarea pielii, protejând întregul corp. Ajută la vindecarea arsurilor, degerăturilor, varicelor, nodulilor, hemoroizilor etc.

Sper să îţi fie de folos aceste sfaturi şi aştept să-mi spui în ce măsură pielea ta s-a recuperat după utilizarea cremei.

8 thoughts on “maini aspre.tratament de casa

  1. Ulei de masline !!! Eu am prostul obicei ca de fiecare data cand fac curatenie niciodată nu folosesc Mănușile de protecție. Imi bag mâinile in toți detergenții,niciodată nu ma protejez. Eu imi inmoi mâinile apoi folosesc o pila pentru îndepărtarea pielii uscate,ma spăl pe mâini cu săpun apoi imi pun ulei de masline. Pentru mine este miraculos 😀😀

  2. Eu mai ales in perioada de iarna am probleme cu pielea uscata si crapata. Frigul imi distruge pielea, o face incredibil de uscata. Am ajuns pe la doctori, mi-au dat diferite tratamente dar nu prea eficiente si de care nu am fost multumita deloc. Dupa mult timp, de caut ceva eficient am descoperit lotiune protectoare de la Gloves In A Bottle. Deci pot sa zic ca de cand am inceput sa folosesc aceasta lotiune rezultatele au inceput sa apara, iar pielea mea uscata si-a revenit. Acuma toata familia foloseste aceasta lotiune pentru piele.

  3. Buna seara! In acest moment nu stiu ce anume sa mai folosesc ca pielea mainile mele sa isi revina, cred ca am mai patit asta de doua ori pana acum in viata mea dar e atat de dureros ca nici simpla apa nu o pot suporta pe piele, nu am cum sa pun lamaie, este pielea crapata si sangereaza arata atat de urat, am in casa crema de galbenele dar nu cea nemteasca, am sa iau pentru ca sunt in Germania acum, port manusi acum dar din pacate nu am folosit mereu inainte si cred ca asa cum ati spus si dvs este si o reactie la latex, nu stiu ce sa pun acum ptr ca sunt taieturi pur si simplu, ma puteti ajuta cu un sfat!? … oricat de multa crema pun nu ajuta nimic acum si ma dor cand strang mana in pumn, am incercat si ulei de masline. Multumesc!

    • Buna, @Alina
      Daca problema ta persista, iti recomand sa incerci o crema care contine Petroleum, in crema o vei gasi sub numele de liquid petrolatum (petrol lichid).
      O astfel de crema se poate face si din ceara de albina, lanolina si petroleum (si eventual cu allantoin) cu un efect aproape identic, poate chiar mai bun.
      Poti incerca si o alta crema care contine Petroleum si eventual allantoin si lanolina.
      Iar daca nici asa nu ai rezultat atunci mergi neaparat la un dermatolog sa iti recomande ceva potrivit pielii tale. Sper sa iti fie de ajutor! 🙂

Lasă un comentariu